آشنایی با هنر خیاطی و طراحی لباس

مقاله در كليه زمينه هاي شغلي

آشنایی با هنر خیاطی و طراحی لباس

۶۳۱ بازديد

 

در حال حاضر، اطلاعات کمی در مورد تفاوت در زمان توسعه، هزینه ها یا اثربخشی این جایگزین ها وجود دارد. ما پیشنهاد می کنیم که «شخصی سازی»، «بازخورد» و «تطبیق محتوا» سه استراتژی متمایز هستند که از طریق آنها می توان به اهداف خیاطی فوق دست یافت. علاوه بر این، ممکن است بین این استراتژی ها و اهدافی که به بهترین نحو در خدمت آنها هستند، ارتباط وجود داشته باشد. استراتژی های شخصی سازی عموماً برای بهبود پردازش پیام استفاده می شوند، اگرچه شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ممکن است مستقیماً بر رفتار نیز تأثیر بگذارد [29]. بازخورد و استراتژی های تطبیق محتوا در درجه اول برای تحریک تأثیرات میانی خاص در نظر گرفته شده اند، اما ممکن است بر پردازش نیز تأثیر بگذارند.

ما باید تأثیر ارزیابی فردی را بر نتایج متناسب درک کنیم

ما تئوری می کنیم که خیاطی می تواند گاهی اوقات با تقویت پردازش محیطی (یا اکتشافی) عمل کند. برای مثال، خیاطی می تواند این تصور را افزایش دهد که «فرستنده مرا درک می کند»، که می تواند اعتبار منبع را افزایش دهد و منجر به دنبال کردن توصیه هایی با تحلیل انتقادی کمی شود. به عنوان یک امکان دیگر، خیاطی می تواند برای ایجاد یک پاسخ عاطفی مانند ترس، امید یا اضطراب استفاده شود. از آنجایی که احساسات مثبت تمایل به کاهش پردازش پرتلاش دارند و احساسات منفی آن را تقویت می کنند، برانگیختگی هیجان می تواند پردازش شناختی متفاوتی را برانگیزد [22].

تأسیسات خیاطی کاملاً مجهز قرن نوزدهم و بیستم می توانست به صورت پراکنده یا مجلل نصب شود. ملزومات اساسی تجارت شامل قفسه بندی برای نمایش عدل های پارچه، پیشخوانی که می توان نمونه ها را در آن مشاهده کرد، فضایی که مشتری را می توان اندازه گیری کرد، اتاق مناسب با آینه، میز محکم برای برش و احتمالاً بلوک هایی برای زین ها بود. تا لباس سواری به درستی بپوشد شرکت های معتبرتر لباس هایی را در محل تولید می کردند، در حالی که خیاط های «شغل»، بسته هایی از قطعات را برای کارگران بیرونی، اغلب زنان، می فرستادند، که لباس ها را در صفحه اصلی یا مغازه های عرق فروشی مونتاژ می کردند.

از این منظر، سه نوع سنتی مقوله های مجزا نیستند، بلکه بخش های متداخلی هستند. در حالت ایده آل، اگر فردی قصد قوی برای انجام یک رفتار خاص داشته باشد و مهارت ها و توانایی های لازم را داشته باشد، و اگر محدودیت های محیطی برای جلوگیری از عملکرد رفتاری وجود نداشته باشد، احتمال آن رفتار بالاست. اما زمانی که یک یا چند مورد از این شرایط وجود نداشته باشد، توسعه دهندگان برنامه می توانند با خیاطی تطبیق nội dung به این شکاف ها پاسخ دهند. از سوی دیگر، اگر فرد هنوز قصد قوی برای انجام رفتار نداشته باشد، مداخله مناسب ممکن است بر توسعه یا تقویت قصد از طریق تغییر نگرش، هنجارهای درک شده یا خودکارآمدی تمرکز کند [25، 26].

خیاطی در قرن بیستم

از طریق UCAS درخواست دهید و سال 2 یا 3 را برای POE (نقطه ورودی) خود انتخاب کنید، لطفاً برای اطلاعات مهم تر، خط مشی انتقال دانش آموز ما را بررسی کنید و آماده باشید تا کتاب راهنمای دوره فعلی و رونوشت های واحد سال 1/سال 2 خود را در اختیار ما قرار دهید. اگر متقاضی بین المللی هستید و در خارج از بریتانیا تحصیل می کنید، لطفا درخواست مستقیم خود را تکمیل کنید و سپس از طریق پورتال UAL خود با ما تماس بگیرید تا بخواهید برای سال 2/سال 3 در نظر گرفته شوید. یک تجربه تحصیلی با کیفیت بالا

رویکرد THP را می توان برای هر رفتار بهداشتی در هر گروه جمعیتی اعمال کرد. از آنجایی که خیاطی توسط کشتی های شاگرد سنتی آموزش داده می شد، مهارت ها بدون نیاز به دستورالعمل های مکتوب از استاد به شاگرد منتقل می شد. ماهرانه ترین جنبه تجارت، بریدن لباس از پیچ و مهره پارچه بود. در نقاشی جی بی بی مورونی به نام خیاط (حدود 1570)، صنعتگر شیک پوش آماده می شود تا از قیچی خود بر روی پارچه ای که با گچ خیاط مشخص شده است استفاده کند. اولین خیاطان از الگوهای پارچه استفاده می کردند زیرا کاغذ و پوست در این دوره بسیار گران بودند. الگوهای کاغذی در قرن نوزدهم رایج و تجاری شدند.
جهت مطالعه ی مقاله هایی در این زمینه به سایت https://www.tetr.ir مراجعه نمایید

تمامی فرم های درخواست، اظهارات شخصی و مراجع توسط تیم دوره بر اساس معیارهای انتخاب فهرست شده در بخش های شرایط ورود و معیارهای انتخاب خوانده شده و در نظر گرفته می شوند. اگر برای تحصیل در انگلستان نیازی به ویزای دانشجویی ندارید، کونگ خود درخواستی ما را برای درخواست UAL تکمیل کنید. یک واحد 20 واحدی تقریباً معادل 200 ساعت زمان یادگیری است که شامل ترکیبی از زمان تدریس، مطالعه مستقل و ارزیابی است. تا کنون، ما با بیش از 500 فروشگاه در بیش از 34 کشور در سراسر جهان همکاری داشته ایم.

زمینه سازی در برنامه های ارتباطی متناسب با سلامت، اشکال مختلفی دارد، از استراتژی های نسبتاً سطحی تا در نظر گرفتن متغیرهای بافتی پیچیده و فرهنگ این فرهنگ. به طور مشابه، ما در اینجا تنظیماتی را اضافه می کنیم که منبع پیام را با جمعیت شناسی یا ترجیحات گیرنده مطابقت دهد. ارتباطات بهداشتی متناسب اغلب به خلاصه ای از نگرش ها، باورها یا رفتارهای افراد - از ارزیابی های شخصی یا داده های مشاهده ای - گزارش می دهد. بازخورد توصیفی از تکرار ساده یا تأیید اطلاعات (مثلاً "شما گفتید یک بسته سیگار در روز می کشید") تا ارائه اطلاعات بر اساس پردازش پیچیده تر پاسخ های آنها (مثلا "بر اساس پاسخ های شما، ما تعیین کردیم که شما 24 عدد می خورید" را در بر می گیرد. گرم چربی در روز.').

به طور مشابه، یک ارتباط مناسب می تواند به طور مستقیم به باورهای هنجاری که فشار درک شده برای انجام رفتار توصیه شده را کاهش می دهند، رسیدگی کند. مثلاً می توان به یک نفر گفت که «شما به ما گفته اید که روزی سه سبزی می خورید. بیشتر مردم دوست دارند شما روزی پنج غذا بخورید. با شناسایی موانع عملکرد رفتاری و پرداختن به آنها از طریق تمرین های تسلط، مدل سازی و پیام هایی که نحوه اجتناب یا غلبه بر این موانع را نشان می دهد، می توان کارایی را تغییر داد. علاوه بر شناسایی و تغییر باورهای خاص زیربنای نگرش ها، هنجارهای درک شده یا خودکارآمدی، می توان باورهای از قبل موجود [27] را مشخص کرد، به طوری که یک باور خاص به یک عامل تعیین کننده مهم تر تبدیل شود. علاوه بر تلاش برای تأثیرگذاری بر پردازش پیام، استراتژی های خیاطی همچنین سعی می کنند سازه های روانی-اجتماعی را تغییر دهند که به طور مستقیم بر رفتار تأثیر می گذارند [24]. واضح است که هر چه فرد بیشتر بداند چه چیزی بر عملکرد یک رفتار خاص تأثیر می گذارد، احتمال بیشتری دارد که بتواند مداخله ای برای تغییر یا تقویت آن رفتار طراحی کند.

در آغاز هزاره، شرکت خیاطی ایتالیایی بریونی، نماد فیلم بریتانیایی جیمز باند، با بازی پیرس برازنان، لباس پوشید. در بریتانیا، نسل جدیدی از طراحان، برش و ساخت بی عیب و نقص خیاطی سنتی را با استعداد مد لباس ترکیب می کنند. اوزوالد بواتنگ یک انگلیسی-غنی است که آثارش حس خیره کننده ای از رنگ را به نمایش می گذارد و ترجیح می دهد کار خود را به عنوان "مخت سفارشی" توصیف کند. الکساندر مک کوئین، که برای مدت کوتاهی دو سال در Savile Row آموزش دید، همچنین تاکید خیاطی بر ساختار و مواد را در لباس های زنانه خود گنجانده است. خیاط ها همیشه کار دشواری برای ایجاد لباس های سه بعدی برای اشکال نامتقارن و بسیار متنوع داشته اند. بر خلاف مجسمه های استاتیک، لباس ها همچنین باید به پوشنده اجازه می داد تا در طول فعالیت های روزانه اش آزادانه و با ظرافت حرکت کند.

خیاطی ابتکاری بریتانیایی دانیل که به دلیل برش بی عیب و نقصش در ساخت مجلل شهرت دارد، به طور منحصر به فرد و محلی در آتلیه او در جنوب لندن ساخته شد. دانیل مجموعه های دوسالانه ای را در سطح بین المللی ارائه کرد که "ساخته شده به سفارش" بودند. او همچنین دارای تجربه گسترده ای در مشاوره برای چندین کسب و کار بین المللی مد و خیریه، مشاوره در زمینه برندسازی، شرکت و جهت گیری محصول است. اینها Libro de Geometric Practica y Traca اثر Juaan de Alcega در سال 1589 و Geometrica y Traca اثر La Rocha Burguen در سال 1618 هستند. این کتابها روشهای ترسیم الگوها برای استفاده از پارچه را به مقرون به صرفه ترین روش نشان می دهند، اما هیچ اطلاعاتی در مورد تکنیک ندارند. کتابچه های بعدی، مانند کتاب مهم L'Art du Tailleur اثر د گارسو (1769) دستورالعمل های دقیق تری در مورد اندازه گیری، برش، تناسب و ساخت دارند.

یکی از مهمترین تغییرات در خیاطی Savile Row، گذار از یک مشتری سنتی تر از نجیب زادگان و اشراف بریتانیایی به یک مشتری بین المللی تر از جمله سرمایه داران آمریکایی و در نهایت افراد مشهور هالیوود بود. اگرچه Savile Row در اواخر قرن هجدهم با پوشیدن چهره هایی مانند شاهزاده ریجنت و شیک پوش بو برومل به شهرت رسید، اما در قرن بیستم کمدهای فیلم های فرد آستر، کری گرانت و راجر مور را خلق کرد. اگرچه بسیاری از ستارگان آمریکایی به دنبال بازی Savile Row بودند، خیاطان بسیار با استعدادی در ایالات متحده وجود داشتند. در هارلم، اشکال اغراق آمیز و رنگ های روشن کت و شلوار zoot توسط مردان جوان شیک đen در اواسط دهه 1930 عرضه شد. زمانی که هیئت تولید جنگ سعی کرد این خیاطی «ضد میهنی» را به دلیل جیره بندی پشم در سال 1942 محدود کند. شورش های نژادی رخ داد. در بریتانیا، پس از جنگ جهانی دوم، خیاطی زیبای ادواردایی احیا شد، زمانی که به اصطلاح مردان تدی بویز-مردان طبقه کارگر که مبالغ هنگفتی را برای کمد لباس هایشان خرج می کردند- آن را پذیرفتند.

در یک انتهای زنجیره ای از استراتژی های ممکن، تقسیم بندی مخاطبان تک متغیری وجود دارد، مانند این که برای توسعه مطالبی که برای سیاه پوستان (در مقابل سفیدپوستان)، مردان (در مقابل زنان) یا جوان تر (در مقابل افراد مسن تر) مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده می شود. در انتهای دیگر زنجیره، استراتژی تقسیم بندی نهایی قرار دارد - خیاطی فردی یا بخش های یک فرد خاص. در بین این افراط ها، امکانات بی شماری برای ترکیب انواع مختلف متغیرها برای به دست آوردن انواع و اندازه های مختلف بخش های مخاطب وجود دارد.

برنامه‌ها و دروس آموزشی در هر آموزشگاه طراحی لباس بسیار حیاتی هستند و نقش بسزایی در پیشبرد دانش و مهارت دانشجویان این حوزه ایفا می‌کنند. یک برنامه آموزشی موفق باید تنوع و جامعیت داشته باشد تا تمامی جنبه‌های طراحی لباس را پوشش دهد. از جمله دروس اصلی می‌توان به طراحی الگو، انتخاب مواد و جنس‌ها، زیبایی‌شناسی، تاریخچه مد، و اصول کسب و کار در صنعت مد اشاره کرد.بهترین آموزشگاه طراحی لباس کرج  آموزشگاهی است که سعی دارد برنامه آموزشی خود را با دقت و با توجه به نیازهای صنعت مد ارائه دهد .

 دروس عملی با استفاده از نرم‌افزارهای طراحی، دوخت و مدل‌سازی نیز جزء بخش‌های اساسی برنامه آموزشی هستند. این دروس به دانشجویان این امکان را می‌دهند تا تجربیات عملی بیشتری کسب کرده و مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار را پیشرفته کنند. همچنین، پروژه‌های عملی و کارگاه‌های تخصصی نقش مهمی در افزایش تجربه عملی دانشجویان و اعتماد به نفس آن‌ها دارند.

امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد