اهیمت ورزش در درمان افسردگی

مقاله در كليه زمينه هاي شغلي

اهیمت ورزش در درمان افسردگی

۴۸ بازديد

 

این امر به ویژه اگر افسردگی شما شدید باشد یا با عوامل خطر قابل توجهی همراه باشد. همچنین به شما کمک می کند تا مکانیسم های مقابله ای را یاد بگیرید که می توانید تا آخر عمر از آنها استفاده کنید. اینها به شما امکان می دهد تشخیص دهید که چه زمانی افکار منفی را تجربه می کنید و به روشی سالم به آنها پاسخ دهید. این امر احتمال اینکه در آینده دوباره افسرده شوید را کاهش می دهد.

تعامل بین عوامل مختلف می تواند خطر ابتلا به افسردگی را افزایش دهد. به عنوان مثال، فردی با سابقه خانوادگی یا خطر ژنتیکی افسردگی ممکن است علائم افسردگی را پس از یک رویداد آسیب زا تجربه کند. در حالی که هیچ درمانی برای افسردگی وجود ندارد، درمان های موثری وجود دارد که به بهبودی کمک می کند.

نحوه تعیین محدودیت ها را بیاموزید

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ورزش می تواند به افسردگی کمک کند و یکی از درمان های اصلی افسردگی خفیف است. ممکن است به یک کلاس ورزشی گروهی ارجاع داده شوید که برای کمک به افسردگی طراحی شده است. در برخی افراد، افسردگی آنقدر شدید است که نیاز به بستری شدن در بیمارستان است. اگر نمی توانید به درستی از خود مراقبت کنید یا زمانی که در خطر فوری آسیب رساندن به خود یا شخص دیگری هستید، ممکن است لازم باشد. درمان روانپزشکی در بیمارستان می تواند به شما کمک کند تا زمانی که خلق و خوی شما بهبود یابد، آرام و ایمن باشید.

افسردگی و اختلال وسواس اجباری (ocd)

درمان روان پویایی اندازه ای از گفتار درمانی است که به شما کمک می کند تا زندگی روزمره خود را بهتر درک کنید و با آن کنار بیایید. روان درمانی مبتنی بر این ایده است که واقعیت امروزی شما توسط تجربیات ناخودآگاه دوران کودکی شما شکل می گیرد. این داروها با افزایش سطح دوپامین و نورآدرنالین در مغز می توانند افسردگی را درمان کنند. افرادی که باردار هستند باید با متخصصان مراقبت های بهداشتی خود در مورد خطرات مصرف SSRI در دوران بارداری صحبت کنند.

برخی از دانش آموزان در کنار آمدن با این تغییرات مشکل دارند و در نتیجه ممکن است دچار افسردگی، اضطراب یا هر دو شوند. زمان در کالج می تواند استرس زا باشد و فرد ممکن است برای اولین بار با سبک های زندگی، فرهنگ ها و تجربیات دیگری سر و کار داشته باشد. برخی تحقیقات نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض تبعیض جنسیتی خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد. جامعه پزشکی به طور کامل دلایل افسردگی را درک نمی کند. علل احتمالی زیادی وجود دارد، و گاهی اوقات، عوامل مختلفی با هم ترکیب می شوند تا علائم را تحریک کنند.

مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) حاشیه درمانی وسیعی دارند. تجویز آنها نسبتاً آسان است و نیازی به تنظیم دوز کمی ندارد (به جز فلووکسامین). انواع مختلفی از گفتار درمانی برای افسردگی خفیف تا متوسط وجود دارد. به عنوان مثال، درمان شناختی رفتاری (CBT) و مشاوره. افسردگی و خودآزاری/خودکشی از جمله شرایط اولویتی است که تحت پوشش برنامه اقدام شکاف سلامت روان WHO (mhGAP) قرار دارد. درمان های روان شناختی می توانند روش های جدیدی از تفکر، مقابله یا ارتباط با دیگران را آموزش دهند. آنها ممکن است شامل گفتار درمانی با متخصصان و متخصصان غیر روحانی تحت نظارت باشند.

افسردگی معمولاً شامل بیزاری از خود یا از دست دادن عزت نفس است، در حالی که غم و اندوه معمولاً چنین نیست. سعی کنید تفریح کنید.اگر افسرده هستید، برای چیزهایی که از آن لذت می برید وقت بگذارید. مسئولیت ها را بپذیرید. وقتی افسرده هستید، ممکن است بخواهید از زندگی کنار بکشید و مسئولیت های خود را در خانه و محل کار کنار بگذارید. درگیر ماندن و داشتن مسئولیت های روزانه می تواند به شما کمک کند تا سبک زندگی خود را حفظ کنید که می تواند به مقابله با افسردگی کمک کند.

ورزش می تواند تولید اندورفین را در بدن افزایش دهد که هورمون هایی هستند که خلق و خوی شما را بهبود می بخشند. روان درمانی اغلب در کنار درمان دارویی استفاده می شود. انواع مختلفی از روان درمانی وجود دارد و برخی افراد به یک نوع بهتر از نوع دیگر پاسخ می دهند. هر نوع دارویی که برای درمان افسردگی استفاده می شود دارای مزایا و خطرات بالقوه است.

CBT می تواند به افراد بیاموزد که چگونه بین افکار و احساسات خود تمایز قائل شوند و احساسات خود را با زیر سوال بردن مفروضات و باورهای خود تنظیم کنند. این کار از طریق شناسایی و برچسب گذاری انواع الگوهای تفکر منفی که در جلسات و تمرین های مختلفی که فرد تکمیل می کند (مثلاً گزارش خلق و خو) انجام می شود. درمان شناختی افسردگی بر اصلاح این الگوهای فکری غیرمفید تأکید دارد. به طور متوسط، بزرگسالان هشت تا 28 جلسه در هفته شناخت درمانی دریافت می کنند.
به منظور دریافت مقالات دیگر، بر روی https://www.mywikiseda.ir کلیک کنید.

شما سعی می کنید یاد بگیرید چگونه با قدردانی بیشتر و اضطراب کمتر زندگی کنید. رویدادهای بزرگ و استرس زا مانند طلاق، بیماری های جدی، نگرانی های مالی یا سوگواری می تواند باعث افسردگی در برخی افراد شود. شما می توانید از پزشک عمومی خود در مورد کاهش یا ترک نوشیدن، سیگار کشیدن و مصرف مواد مخدر مشاوره و راهنمایی دریافت کنید. اگر سطح لیتیوم در خون شما خیلی زیاد شود، می تواند سمی شود.
جهت دسترسی به مقالات بیشتر، به این وبگاه https://www.yaghout-art.ir سر بزنید.

درمان های روان شناختی ممکن است از طریق کتابچه های راهنمای خودیاری، وب سایت ها و برنامه ها قابل دسترسی باشند. رویکردهای موثر جامعه برای پیشگیری از افسردگی شامل برنامه های مدرسه محور برای تقویت الگوی مقابله مثبت در کودکان و نوجوانان است. مداخلات برای والدین کودکان دارای مشکلات رفتاری ممکن است علائم افسردگی والدین را کاهش داده و نتایج را برای فرزندانشان بهبود بخشد.

هدف درمان شناختی رفتاری شکستن این الگوها ذره ذره است تا افراد احساس بهتری نسبت به خود داشته باشند. اگر فردی افسردگی خفیف دارد یا تازه شروع شده است، یک گزینه این است که صبر کنید و ببینید که آیا علائم دوباره بدون درمان از بین می روند یا خیر. این رویکرد "انتظار مراقب" به این معنی نیست که علائم نادیده گرفته می شوند و هیچ کاری انجام نمی شود. مهم است که با پزشک در تماس باشید و قرار ملاقات های منظم داشته باشید تا در مورد احساس خود و چگونگی کنار آمدن با این وضعیت صحبت کنید.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد IPT می تواند به اندازه CBT یا دارو برای افسردگی موثر باشد، اما تحقیقات بیشتری باید انجام شود. شما می توانید از CBT برای یادگیری نحوه غلبه بر افکار منفی استفاده کنید – برای مثال، این می تواند به شما کمک کند تا با احساس ناامیدی مقابله کنید. پزشک عمومی شما ممکن است شما را معاینه کند و آزمایش خون یا ادرار انجام دهد تا مطمئن شود که بیماری دیگری که باعث علائم افسردگی شما می شود وجود ندارد، مثلاً تیروئید کم کار.

قرص فاموتیدین ۴۰ برای چیست؟  این قرص پر مصرف چه کاربردی دارد. در همین راستا بهتر است بدانید که قرص فاموتیدین ۴۰ یک نوع داروی ضدافسردگی وضد اضطراب است که به عنوان یک مهارکننده بازجذب سروتونین در سیستم عصبی مرکزی عمل می‌کند. سروتونین یک نوع نوروترانسمیتر است که در انتقال ایمپالس‌های عصبی نقش دارد و افزایش سطح آن می‌تواند به بهبود وضعیت مزاجی و کاهش اضطراب کمک کند. فاموتیدین با مهار بازجذب سروتونین توسط سلول‌های عصبی، باعث افزایش مقدار سروتونین در فضای سیناپسی می‌شود و در نتیجه تاثیرات مثبتی بر وضعیت روحی و روانی افراد ممکن است داشته باشد.

 

این دارو معمولاً برای درمان اختلالات افسردگی، اضطراب و اختلالات مزاجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، مصرف این دارو باید تحت نظر پزشک باشد و ممکن است باعث اثرات جانبی ناخواسته شود. همچنین، تغییرات در دوز و مدت زمان مصرف باید توسط پزشک معالج تعیین شود تا اطمینان حاصل شود که درمان به نحو موثر انجام شده و هیچ مشکل جانبی خطرناکی برای فرد ایجاد نمی‌شود.

امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد