ده نكته براي بازاريابي كتاب صوتي

مقاله در كليه زمينه هاي شغلي

ده نكته براي بازاريابي كتاب صوتي

۵۵ بازديد

افزايش همزمان پادكست ممكن است علاقه به كتاب‌هاي صوتي را نيز برانگيخته باشد، با توجه به اينكه 55 درصد از شنوندگان كتاب‌هاي صوتي نيز در ماه گذشته به پادكست گوش داده‌اند. به‌عنوان چشم‌انداز، بازار جهاني كتاب‌هاي صوتي كه در سال 2020 به ارزش 4 ميليارد دلار تخمين زده مي‌شود، طبق گفته كارشناسان صنعت، تا سال 2030 به 20 ميليارد دلار خواهد رسيد. بازار كتاب تجارت هند بين 500 تا 1 ميليارد دلار تخمين زده مي شود. هند پس از ايالات متحده و چين بيشترين رشد را براي كتاب هاي صوتي داشته است. حتي در بخش كتاب‌هاي صوتي پولي ما اشتهاي زيادي براي كتاب‌هاي صوتي وجود داشته است.

تقاضاي فزاينده براي كتاب هاي صوتي را تعداد عناوين كتاب هاي صوتي منتشر شده در هر سال نشان مي دهد كه طي دهه گذشته ده برابر شده است. در عين حال، مصرف كتاب هاي صوتي در حال افزايش است، با آخرين آمار نشان مي دهد كه سهم بزرگسالان آمريكايي كه در سال گذشته به يك كتاب صوتي گوش داده اند، در حال حاضر نزديك به دو برابر درصد ثبت شده در سال 2011 است. يك دوره 12 ماهه نيز در حال افزايش است و بين سال‌هاي 2019 تا 2020 به شدت رشد كرده است. اين تا حدي به تأثير سفارش‌هاي ماندن در خانه بر مصرف رسانه‌ها در طول شيوع COVID-19 نسبت داده شده است. با اين حال، با گسترش همه‌گيري تا سال 2021، اين احتمال وجود دارد كه افزايش شنوندگان پايدارتر شود. به عنوان مثال، شنوندگان كتاب هاي صوتي در ميان جوانترين گروه مورد بررسي، 18 تا 24 ساله، به طور قابل توجهي كمتر از گروه مسن تر بعدي 25 تا 30 ساله است.


لطفاً جهت دسترسي به ليست بهترين دانلود كتاب صوتي ارزان كليك كنيد
طبق يك مطالعه اخير توسط EY-Parthenon و انجمن ناشران در هند، 8 تا 10 درصد از بازار انتشارات ديجيتال است كه هم كتاب هاي الكترونيكي و هم كتاب هاي صوتي را شامل مي شود. علاوه بر اين، اين مطالعه نشان مي‌دهد كه كتاب‌هاي الكترونيكي و كتاب‌هاي صوتي انتظار مي‌رود محرك‌هاي رشد حياتي اين صنعت باشند. خوب، جالب است، مطمئناً تعداد شنوندگان رشد فوق‌العاده‌اي داشته است، در همان زمان كه اين رشد عظيم در تعداد كتاب‌هاي صوتي موجود براي گوش دادن به آنها وجود داشته است. و يكي از چيزهايي كه بايد بگويم اين است كه من فايل صوتي را تقريباً 30 سال پيش شروع كردم، بنابراين من واقعاً تغيير عظيمي را در آن دوره - منظورم يك تغيير فوق العاده - ديدم. و اما واقعاً، در يكي دو سال اخير، رشد صنعت، از نظر كسب و كار، فوق العاده بوده است، با رشد دو رقمي، مي دانيد، چندين سال است. كتاب‌هاي صوتي ديجيتال همچنان سريع‌ترين بخش در حال رشد در انتشار هستند.

مي‌دانيد، حدس مي‌زنم همه ما ثابت قدم هستيم - شنوندگان در مورد علاقه‌شان به خواندن و مصرف، نسبتاً ثابت هستند. و، اما من فكر مي‌كنم كه يكي از چيزهاي هيجان‌انگيز در مورد كتاب‌هاي صوتي، و آنچه در كتاب‌هاي صوتي در چند سال گذشته منتشر شده است، جايي كه ناشران بيش از 70000 كتاب صوتي منتشر كرده‌اند، آنها در سال 2020 انجام دادند. بنابراين، مي‌دانيد، اين بسيار است، انتخاب هاي زيادي، و اين عالي است. مي‌دانيد، وجود دارد—اين فقط بخشي از پرفروش‌ترين كتاب‌ها نيست كه همه درباره آن‌ها مي‌دانند، بلكه، مي‌دانيد، فهرستي از تنوع بيشتر و تفاوت‌هاي زيادي در سبك‌هاي كتاب‌هاي صوتي نيز وجود دارد.

در نهايت، بقيه صنعت صوتي چقدر بايد نگران باشند؟ اين بستگي به اين دارد كه شنوندگان صدا و پادكست از كجا مي آيند - اما به ويژه صنعت راديو ممكن است دليلي براي نگراني داشته باشد. در حالي كه تصميم گيري در مورد اينكه به چه چيزي گوش دهيم يك انتخاب همه يا هيچ نيست - براي مثال 90 درصد از شنوندگان پادكست ايالات متحده در هفته گذشته به راديو گوش داده اند، به عنوان مثال 38 - كل دقايق شنيداري راديو در حال كاهش است. در سه ماهه اول سال 2019، متوسط ​​زمان گوش دادن به راديو در ايالات متحده چهار دقيقه در روز كاهش يافت و به 1 ساعت و 42 دقيقه رسيد كه نسبت به سال گذشته 3.8 درصد كاهش داشت.

سال گذشته افراد جوان تري شروع به گوش دادن به كتاب كردند، به طوري كه 57 درصد از شنوندگان مكرر كتاب هاي صوتي اكنون زير 45 سال سن دارند، در حالي كه اين رقم در سال 2019 51 درصد بود. با توجه به تعداد كتاب‌هاي صوتي كه مردم به آن‌ها گوش مي‌دهند و قيمت بالاي آن‌ها در مقايسه با كتاب‌هاي الكترونيكي و حتي كتاب‌هاي چاپي، گمان مي‌كنم جاي تعجب نيست كه شنونده كتاب‌هاي صوتي متوسط ​​از خانواده‌اي با درآمد بالاتر باشد. در يك نظرسنجي در سال 2019، 30 درصد از شركت‌كنندگان با درآمد سالانه 75 هزار گفتند كه حداقل يك كتاب صوتي در سال قبل گوش داده‌اند. اميدوارم پست‌هاي وبلاگ من در مورد كتاب‌هاي صوتي رايگان و اشتراك نامحدود كتاب‌هاي صوتي بتواند تفاوت كوچكي در اينجا ايجاد كند و به مقرون‌به‌صرفه شدن كتاب‌هاي صوتي براي همه كساني كه از آنها لذت مي‌برند كمك كند. گزارش جديد Pew Research نشان مي دهد كه از هر پنج آمريكايي يك نفر اكنون به كتاب هاي صوتي گوش مي دهد. در حالي كه خواندن كتاب‌هاي چاپي يا كتاب‌هاي الكترونيكي همچنان محبوب‌تر است، كتاب‌هاي صوتي تنها قالبي هستند كه در سال گذشته محبوبيت بيشتري پيدا كرده‌اند.

به عنوان مثال، در ايالات متحده، درآمد حاصل از فروش كتاب هاي چاپي براي مصرف كنندگان در شش ماهه اول سال 2019 نسبت به سال گذشته 2.5 درصد افزايش يافته است، حتي با وجود افزايش 34 درصدي درآمد حاصل از كتاب هاي صوتي دانلود شده. با اين حال، درآمد كتاب‌هاي الكترونيكي در همان دوره 4 درصد كاهش يافت (اگرچه كتاب‌هاي الكترونيكي هنوز 77 درصد بيشتر از كتاب‌هاي صوتي دانلود شده درآمد داشتند).
جهت كسب اطلاعات بيشتر از سايت سلام صدا بازديد نماييد
هنوز شكل غالب مصرف است كه 78 درصد از كل درآمدهاي دفتر تجارت ايالات متحده را تشكيل مي دهد - جنگي در عرصه ديجيتال بين كساني كه مي خواهند از چشمان خود استفاده كنند و كساني كه گوش هاي خود را ترجيح مي دهند در جريان است.

جديدترين مقالات

در حالي كه سهم خوانندگان كتاب هاي چاپي و شنوندگان كتاب هاي صوتي عمدتاً نسبت به نظرسنجي مركز انجام شده در سال 2019 بدون تغيير باقي مانده است، سهم آمريكايي هايي كه گزارش مي دهند كتاب هاي الكترونيكي مي خوانند، از 25 درصد به 30 درصد افزايش يافته است. مشابه پادكست‌ها، احتمالاً شاهد آزمايش مدل‌هاي مختلف كسب درآمد در كتاب‌هاي صوتي خواهيم بود، اما من انتظار دارم كه خريد/اجاره سنتي يك‌باره رايج‌ترين آنها باشد. Audible يك پيشنهاد اشتراك مبتني بر اعتبار ارائه مي دهد، كه در آن شنونده مبلغ مشخصي را در ماه دريافت مي كند كه مي تواند براي خريد كتاب هاي صوتي در كاتالوگ خود استفاده شود، ممكن است Spotify مدل مشابهي را امتحان كند. ارائه اشتراك نامحدود تا حدودي پيچيده خواهد بود و بايد قيمتي متناسب با آن تعيين شود 7، و اكثر مردم برخلاف موسيقي و پادكست، به تعداد زيادي كتاب صوتي در ماه گوش نمي دهند. همچنين شرط مي بندم كه Spotify سعي مي كند با نويسندگان براي توسعه پادكست ها و محتواي صوتي زنده (مانند Q

روندها و آمار كتاب هاي صوتي براي سال 2020

اما مي دانيد، ما واقعاً مي خواهيم به مردم كمك كنيم چيزهايي را كشف كنند. وقتي يكي از بازبين‌هاي ما چيزي را پيدا مي‌كند كه ما جايزه گوشي خود را به آن مي‌دهيم، كه مي‌دانيد، جايزه استثنايي تجربه صوتي ما است، دوست دارم. من نمي دانم، مي دانيد، شما نداريد، من هيچ اطلاعات ديگري در مورد جايي كه آن عنوان در دسترس خواهد بود ندارم، اما به سراغ ما آمديم، آن را بررسي كرديم، ما هيجان زده هستيم، و ما دوست داريم آن را به مخاطبان خود منتقل كنيم. جالب توجه است، در حالي كه كتاب‌هاي صوتي به سرعت در حال به دست آوردن سهمي در بازار كتاب و كل بازار رسانه‌ها هستند ...

زيرا شنوندگان، شنوندگان كتاب هاي صوتي دريافته اند كه دوست دارند در خانه گوش كنند. و سپس آنها ممكن است دوباره در حين حمل و نقل گوش كنند، همانطور كه قبلاً گوش مي كردند، اما هنوز هم، مي دانيد، وقتي در حال انجام كارهاي خانه هستند، يا سگ را راه مي زنند يا آشپزي مي كنند يا هر چيز ديگري كه هست، يا فقط مي گيرند، يك هدست بگذارند. ما چيزي نمي فروشيم ما فقط در مورد كتاب هاي صوتي صحبت مي كنيم، و هميشه در مورد آن در چندين پلتفرم صحبت مي كنيم. بنابراين، اين مقدار بسيار زيادي از سوي داوران، داوران حرفه اي در سراسر كشور با علايق مختلف به دست مي آيد.

بنابراين والدين جوان فكر مي‌كنند كه اين عالي است، كتاب‌هاي صوتي جايگزين خوبي براي انواع ديگر هستند - براي زمان تماشاي صفحه. و به اين ترتيب، مي دانيد، ما به رشد خود به بهترين شكل ممكن ادامه مي دهيم تا مخاطبان را افزايش دهيم. و، مي‌دانيد، فكر مي‌كنم در 18 ماه گذشته، نحوه دسترسي شنوندگان به كتاب‌هاي صوتي خود نيز تغيير كرده است، زيرا در ابتدا چند سال پيش، مي‌دانيد، مي‌گفتيم كه اكثر شنوندگان مسافران رفت و آمد بودند يا مي‌دانيد، گوش مي‌دادند. در وسايل نقليه خود خوب، از آنجايي كه رفت و آمد براي اكثر ما در سال گذشته متوقف شد، تغيير مكان گوش دادن مردم نيز تغيير كرده است، اما در واقع، مردم در خانه گوش مي‌دهند، آنها در خانه بيشتر گوش مي‌دهند، مشخصاً، پس از آن استفاده مي‌كنند. بلندگوهاي هوشمند براي گوش دادن به كتاب‌هاي صوتي، گوش نكردن در ماشين يا در حين حمل و نقل، اما ميزان گوش دادن بالا رفته است. و من فكر مي‌كنم - مي‌دانم - بايد ببينيم چه زماني مردم واقعاً به دفاتر برمي‌گردند و دوباره رفت و آمد مي‌كنند.

خودي هاي صنعت مي گويند كه اين بازار تازه اي است و 37 درصد از شنوندگان كتاب هاي صوتي استراليايي فقط در سال گذشته اين عادت را به خود گرفته اند. من در اين كار تنها نبودم - كتاب‌هاي صوتي در سه سال گذشته موجي از محبوبيت را پشت سر گذاشته‌اند، و به نظر مي‌رسد كه قرنطينه تنها تعامل ما را با كلام تشديد كرده است. گزارش اخير Deloitte برخي از اعداد را در حال افزايش خارق العاده است. بريتانيا در رتبه چهارم قرار دارد و تنها 2 درصد از بازار جهاني را به خود اختصاص داده است.

كتاب‌هاي صوتي و شنوندگان: آماده رشد مداوم

گزارش نيلسن نشان مي دهد كه كتاب هاي صوتي به طور فزاينده اي در بين مصرف كنندگان محبوب مي شوند. با اين حال، در حالي كه كتاب‌هاي صوتي سهم بازار خود را افزايش داده‌اند، بسياري از اين فروش‌ها از سوي مشتريان جديد انجام مي‌شود، بنابراين بازار كتاب‌هاي چاپي در نتيجه آسيب نمي‌بيند. دانلود يكباره داراي CAGR بالاتري است و انتظار مي رود در طول دوره پيش بيني شاهد رشد باشد. اين رشد به دليل افزايش علاقه مصرف كنندگان به كتاب هاي صوتي با كيفيت بالا است. علاوه بر اين، افزايش ارائه تخفيف توسط شركت ها براي جلب توجه مصرف كنندگان نيز يكي از عوامل تحريك كننده رشد بازار است.

بر اساس نظرسنجي فروش انجمن ناشران صوتي كه توسط InterQ انجام شد، درآمد كتاب‌هاي صوتي ناشران در سال 2020 با 12 درصد رشد به 1.3 ميليارد دلار رسيد كه نهمين سال متوالي رشد دو رقمي است. نظرسنجي مصرف‌كننده APA از شنوندگان كتاب‌هاي صوتي آمريكايي 18 سال به بالا، كه توسط تحقيقات اديسون انجام شد، نشان داد كه اگرچه عادات گوش دادن در سال گذشته تغيير كرد، اما گوش دادن به كتاب‌هاي صوتي با وجود همه‌گيري همه‌گير، قوي و پايدار باقي ماند. در يك نظرسنجي در سال 2019، 65٪ از خوانندگان گفتند كه يك كتاب چاپي را در سال گذشته انتخاب كرده اند، در حالي كه 20٪ حداقل به يك كتاب صوتي گوش داده اند. در حال حاضر، كتاب هاي چاپي بسيار محبوب تر از كتاب هاي صوتي هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد