مشاوره ازدواج را شروع كنيد

مقاله در كليه زمينه هاي شغلي

مشاوره ازدواج را شروع كنيد

۱۰۹ بازديد

باز هم، واقعاً هيچ محدوديتي در مورد اينكه چرا ممكن است به مشاوره ازدواج فكر كنيد وجود ندارد. هر مبارزه‌اي كه واقعاً فكر نمي‌كنيد خودتان قادر به رفع آن هستيد - يا ممكن است از ديدگاه آموزش ديده، عيني و بي‌طرفانه به مزيت برسيد - مي‌تواند با چند دوره مشاوره ازدواج كمك كند. جدا شدن از همسرتان مي تواند دقيقاً همان چيزي باشد كه هر دوي شما مي خواهيد تا ديدگاه هاي خود را در مورد رابطه روشن كنيد و اميدواريم زمان جدايي ابزارهاي بيشتري براي ايجاد يك رابطه قوي در اختيار شما قرار دهد. مطمئناً در مورد اين تصميم با يك مشاور عروسي صحبت كنيد تا توصيه هاي اضافي به خصوص متناسب با رابطه شما داشته باشيد. انجمن ازدواج و خانواده درماني آمريكا محل خوبي براي شروع زماني است كه به دنبال يك مشاور عروسي هستيد.

چه كسي بايد به دنبال مشاوره ازدواج باشد؟

درمان آنلاين از طريق پيام‌هاي متني، صوتي و پيام‌هاي ويديويي انجام مي‌شود و بسياري از افراد به راحتي مي‌توانند به صورت كتبي صحبت كنند تا فردي. ممكن است براي آن‌ها فرصت داده شود تا به پيام‌هاي همراه يا درمانگر خود پاسخ دهند. مشاوره ازدواج مكاني امن براي شما و همراهتان است كه مي‌توانيد مشكلاتتان را حل كنيد و احساساتي را كه ممكن است قبلاً با آنها ارتباط برقرار نكرده‌ايد به اشتراك بگذاريد.

زوج هايي كه با سوء مصرف مواد، خيانت، يا سلامت رواني كنار مي آيند امتياز دارند. صراحتا و صادقانه در مورد احساسي كه در كنار همسرتان داريد صحبت كنيد. زوج‌هايي كه واقعاً احساس مي‌كنند شنيده نمي‌شوند يا احساس مي‌كنند كه دوستشان از نظر عاطفي در دسترس نيست.

پيشنهاد مشاوره زوج‌ها به شريك زندگي‌تان ممكن است ترسناك باشد، به‌ويژه زماني كه نمي‌دانيد چگونه واكنش نشان مي‌دهند. مهمترين عامل اين است كه با توضيح واضح انگيزه هاي خود با همكار خود صادق باشيد و ارتباط برقرار كنيد. آنها را سرزنش نكنيد، تا حدودي بيان كنيد كه آنها را دوست داريد و به راحتي مي خواهيد روي تقويت ارتباط كار كنيد. بسياري از افراد تصور مي‌كنند كه شما صرفاً براي تعمير يك ازدواج آسيب ديده به يك مشاور عروسي مراجعه مي‌كنيد، اما راهي براي توضيح اين موضوع پيدا خواهيد كرد كه مشاوره ازدواج مي‌تواند به عنوان يك اقدام پيشگيرانه به درستي مورد استفاده قرار گيرد.

اين به اين معني است كه هر فردي احساس مي‌كند كه جنبه‌هاي داستان خود را بدون انتقاد از طرف خود بازگو مي‌كند. همچنين ممكن است بتوانيد با گفتن اينكه به سادگي يك جلسه را به طور جمعي انجام مي دهيد و از تعهد بيشتري استفاده نمي كنيد، همكاران خود را به رفتن ترغيب كنيد. بسياري از افراد تصور مي‌كنند كه فقط زوج‌هايي كه در شرف طلاق يا قطع مشاوره ازدواج هستند.

جهت كسب اطلاعات در زمينه مشاوره روانشناسي از اين سايت بازديد نماييد.

 

هر نوع مشاوره ازدواجي كه ممكن است به دنبالش باشيد، مي‌خواهيد مطمئن شويد كه مشاور عروسي فردي است كه به آن اعتماد داريد، خوش‌بين، روشن‌فكر، راه‌حل‌محور است و با هر دوي شما با دلسوزي رفتار مي‌كند. تا زماني كه يك مشاور ازدواج پيدا كنيد كه انتظارات شما را برآورده كند، بايد از خريد كردن خوشحال باشيد. مشاوران ازدواج معمولاً از طلاق حمايت نمي كنند. آنها نظرات خصوصي خود را براي خود نگه مي دارند.

چگونه مشاوره ازدواج را شروع كنيم

مشاوران ازدواج معمولاً معتقدند كه تنها شركاي درگير مي توانند از نظر اخلاقي اين تماس را برقرار كنند. در يك رابطه خشونت‌آميز، اگرچه اكثر درمانگران از طلاق حمايت نمي‌كنند، اما در نهايت به قرباني كمك مي‌كنند تا خودش را جدا كند و كمك كند. مقالات Talkspace توسط همكاران ماهر در زمينه سلامت رواني نوشته شده است. آنها مبتني بر تجزيه و تحليل علمي و شيوه هاي مبتني بر شواهد هستند. مقالات به طور گسترده توسط گروه متخصصان پزشكي ما بررسي مي‌شوند تا اطمينان حاصل شود كه مطالب محتوا درست و همتراز با استانداردهاي تجاري فعلي است.

هر زوجي، صرف نظر از وضعيت رابطه شان، مي توانند مشاوره را جستجو كنند. مشاوره ازدواج براي زوج‌هاي مستقيم، زوج‌هاي همجنس‌گرا، زوج‌هايي از همه نژادها، و زوج‌هايي كه روابط سنتي كمتري دارند (از راه دور، ازدواج آزاد، متاهل، اما با هم زندگي نمي‌كنند) است. شما مي توانيد به مشاوره ازدواج مراجعه كنيد چه تازه شروع كرده ايد يا نه 40 سال است كه ازدواج كرده ايد. حتي بسياري از زوج ها زودتر از ازدواج به مشاوره ازدواج مي پردازند. از فيلتر كردن بيش از حد خود نترسيد، درمانگر شما براي ايجاد يك خانه محافظت شده كار خواهد كرد تا بتوانيد احساسات خود را بيان كنيد. هيچ دستورالعمل طاقت فرسايي در مورد مشاوره ازدواج وجود ندارد، فقط قابل احترام و قابل اعتماد باشيد و اين توانايي را داشته باشيد كه وقتي درمانگر يا همراه خود صحبت مي كنند، به حرف هاي او گوش دهيد.

بيشتر زوج ها ممكن است در يك زمان يا يك بار از مشاوره ازدواج بهره مند شوند. مانند اكثر دوره هاي درماني، مشاوره ازدواج هميشه از نظر احساسي راحت نيست. مشاوره ازدواج مكاني امن است تا بتوانيد برخي از احساساتي را كه هميشه آشكار نيستند و ممكن است براي شما و همسرتان دشوار باشد به اشتراك بگذاريد. معمولاً مشاوره ازدواج شامل احساسات شديد، برخي گريه ها و بدون شك تعدادي صداهاي بلند شده است.

هر آنچه كه بايد در مورد مشاوره ازدواج بياموزيد

وب‌سايت AAMFT فهرستي از درمانگران ازدواج و خانواده داراي مجوز را در اختيار دارد و شما يكي از آنها را در منطقه خود خواهيد يافت. اكثر مشاوره هاي ازدواج كوتاه مدت هستند، زيرا زوج ها معمولاً با مشكل انتخابي كه مي خواهند حل كنند وارد مي شوند. حتي ممكن است جلسه را با «تكاليف» يا تاكتيك‌هاي خاصي كنار بگذاريد تا دفعه بعد كه نگراني‌تان مطرح شد، امتحان كنيد. در حالي كه درست است كه بسياري از ازدواج‌ها قرار نبوده باشند - براي مثال برخي از زوج‌ها از هم جدا مي‌شوند يا متوجه ناسازگاري آنها مي‌شوند - بسياري از ازدواج‌ها به پايان مي‌رسند زيرا زوج‌ها ابزار لازم براي مديريت مشكلات خود را ندارند.

براي بسياري از زوج‌ها، مشاوره ازدواج صرفاً عاملي است كه به آنها كمك مي‌كند تا از طريق كشمكش‌هايشان انتقال پيدا كنند و به‌عنوان يك زوج دوام بياورند. مشاوره ازدواج ممكن است هميشه ساده نباشد، به خصوص در ابتدا، اما ازدواج شما ارزش كار را دارد. هم عاشق شدن و هم ازدواج كردن به روش هاي خودشان آزاردهنده هستند. بزرگ كردن بچه ها، مبارزه با پول، ساعات طولاني كار كردن، گذراندن از طريق مبارزات شخصي - صرفاً يادگيري نحوه گذر از فراز و نشيب هاي زندگي مشترك مي تواند بر هر رابطه اي تأثير بگذارد.

مشاوره ازدواج ابزارهاي مفيدي را براي كمك به حفظ طولاني مدت ازدواج شما ارائه مي دهد. اساساً، شما و همكارتان هر دو بايد آماده باشيد تا مشاوره ازدواج را شروع كنيد تا مؤثر واقع شود. اگر به نظر مي رسد كه شريك زندگي شما تمايلي ندارد، بسياري از مشاوران ازدواج ابتدا از هر شريكي به صورت جداگانه ديدن مي كنند.

هدف ما در Talkspace ارائه احتمالاً به‌روزترين، مفيدترين و هدفمندترين اطلاعات در مورد موضوعات مرتبط با سلامت رواني است تا به خوانندگان در تصميم‌گيري آگاهانه كمك كنيم. زوج‌هايي كه واقعاً احساس مي‌كنند كه وظايف خانوادگي نابرابر است و نمي‌توانند راهي براي برقراري ارتباط موفق در مورد اين موضوع يا انتخاب گزينه‌هايي پيدا كنند. با افراد زيادي در مورد وضعيت امور صحبت نكنيد، همه ممكن است نظري داشته باشند و بهتر است اين موضوع شخصي را به تنهايي يا با يك درمانگر كشف كنيد. زوج‌هايي كه واقعاً احساس مي‌كنند بارها و بارها با هم درگير هستند و ديدن چشم به چشم يا پاسخ دادن به شما خسته‌كننده است.

بسياري از مردم بر اين باورند كه تنها زوج هايي كه در شرف طلاق يا جدايي هستند به دنبال مشاوره ازدواج هستند. بودن در يك رابطه موفق سخت است و نياز به نگهداري منظم دارد. به طور معمول داشتن يك شخص بي طرف درگير، فوق العاده سودمند است. برخلاف تصور رايج، براي مشاوره ازدواج نيازي به ازدواج نداريد. هر زوجي، صرف نظر از وضعيت روابطشان، مي توانند براي شركت در مشاوره انتخاب كنند. هيچ محدوديتي در مورد اينكه چرا ممكن است مشاوره ازدواج را امتحان كنيد وجود ندارد. هر مشكلي كه به سادگي احساس مي‌كنيد مانند شما و همسرتان نمي‌توانيد آن را برطرف كنيد - يا ممكن است با يك ديدگاه ماهر، عيني و بي‌طرفانه به شما كمك شود - مي‌توانيد از چند كلاس مشاوره ازدواج بهره‌مند شويد.

معمولاً مشاوره ازدواج شامل احساسات شديد، كمي گريه و برخي صداهاي بلند شده است. درمانگر شما منطقه‌اي را ايجاد مي‌كند كه در آن مي‌توانيد احساسات و ملاحظات خود را بيان كنيد، در حالي كه گزينه‌هاي معقولي را براي بهبود ارتباطات و روش‌هاي رفع اشكال در آينده به شما ارائه مي‌دهد. مشاوره ازدواج، يا زوج درماني، نوعي مشاوره است كه به ويژه بر ازدواج و روابط متمركز است. مشاوران ازدواج - اغلب درمانگران ازدواج و خانواده داراي مجوز - مهارت ويژه اي دارند تا به زوج ها كمك كنند تا مشكلاتشان را تشخيص دهند و روي راه حل كار كنند. مشاوره ازدواج مكاني محافظت شده براي زوجين است تا مسائل را به هم بزنند - تا در مورد آنچه اساساً در ذهنشان است صحبت كنند. اگرچه از آن به عنوان "مشاوره ازدواج" ياد مي شود، شما نبايد براي شكار مشاوره ازدواج ازدواج كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد