درمان عفونت کلیه چه مدت طول میکشد؟

مقاله در كليه زمينه هاي شغلي

درمان عفونت کلیه چه مدت طول میکشد؟

۳۵ بازديد

 

معاینه رکتوم و سونوگرافی معمولاً کلیه های متراکم و کوچک را که به ندرت دردناک هستند شناسایی می کند. در صورت وجود انسدادهای مجاری ادراری، عفونت یا نئوپلازی، به ندرت ممکن است کلیه ها و حالب ها بزرگ و دردناک شوند. بارزترین تظاهرات بیماری اورولوژی آن دسته از علائم و نشانه هایی است که مستقیماً با دستگاه ادراری زن و مرد یا دستگاه تناسلی مرد مرتبط است. فرد مبتلا به نارسایی کلیه ممکن است تا دیر نشده هیچ علامت و نشانه ای را تجربه نکند. بهتر است برای درک بهتر وضعیت سلامتی خود و تشخیص هر گونه ناهنجاری در اسرع وقت یک غربالگری روتین بهداشتی انجام دهید تا بتوانید پیشرفت بیماری را به تعویق بیندازید و مدیریت کنید.

هر شرایطی که منجر به احتباس ادرار یا دفع ناقص ادرار شود، احتمال هسته زایی و رشد کریستال را افزایش می دهد. به طور مشابه، هر گونه ضایعات سلولی یا جسم خارجی بیش از بیش از آن، مستعد تشکیل حساب است. بیماری سیستم کلیوی، هر یک از بیماری ها یا اختلالاتی که بر سیستم ادراری انسان تأثیر می گذارد.

بیماران مبتلا به مشکلات ادراری باید تا پایان عمر تحت نظر باشند. عفونت مکرر مستلزم این است که این بیماران به دفعات هر 4 ماه یکبار معاینه شوند. یک نمونه ادرار به دست آمده با سنتز باید هر بار کشت داده شود. بیماران مبتلا به سنگ های مکرر باید سنگ های خود را مورد تجزیه و تحلیل شیمیایی قرار دهند و درمان دارویی مناسب باید انجام شود.
مشاهده مقالات دیگر در سایت https://www.mrasp.ir

کلیه های شما وقتی مواد زائد و آب اضافی را از خون شما خارج می کنند ادرار ایجاد می کنند. ادرار معمولاً بدون هیچ گونه آلودگی در سیستم ادراری شما حرکت می کند. با این حال، باکتری ها می توانند وارد سیستم ادراری شما شوند که می تواند باعث عفونت ادراری شود. پزشک نمونه ای از ادرار شما را از نظر باکتری و سلول های خونی آزمایش می کند.

اگر عفونت با درمان برطرف نشد چه؟

زمانی استفاده می شود که سایر آزمایش ها یا علائم نشان دهنده ناهنجاری احتمالی مثانه باشد. شبیه به VCUG، مثانه سوند می شود، سپس با محلولی پر می شود که با استفاده از اولتراسوند به جای اشعه ایکس قابل مشاهده است. اگر محلول در نزدیکی کلیه ها ظاهر شود، رفلاکس وجود دارد.

کودکان مبتلا به عفونت ادراری باید حداقل هر 3 تا 4 ساعت یکبار ادرار کنند تا به دفع باکتری ها از دستگاه ادراری کمک کند. عادات خوب در حمام ادرار کردن مکرر و جلوگیری از یبوست می تواند به پیشگیری از عفونت های مکرر کمک کند. با استفاده از امواج صوتی با فرکانس بالا برای "پژواک" یا پرش از بدن و ایجاد تصویری از آن، سونوگرافی می تواند برخی از مشکلات را در کلیه ها، حالب ها و مثانه پیدا کند. از همه متقاضیان خواسته می شود که یک جلسه توجیهی اجباری را پشت سر بگذارند که در آن اطلاعاتی در مورد علت بنیاد، بیماری کلیوی و همچنین اطلاعات بیشتر در مورد فعالیت های داوطلبانه ما ارائه می دهیم. همچنین برای همه داوطلبان آموزش های منظمی برگزار می شود تا بتوانند نقش خود را بهتر ایفا کنند. اگر فکر می کنید ممکن است عفونت کلیه داشته باشید، از بررسی علائم سلامتی به عنوان راهنمای اقدامات بعدی استفاده کنید.

Healthdirect Australia یک سرویس رایگان است که در آن می توانید با یک پرستار یا دکتر صحبت کنید که می تواند به شما کمک کند تا بدانید چه کاری انجام دهید. سطح تری گلیسیرید و کلسترول خون ممکن است با محدود کردن چربی در رژیم غذایی تا حدودی کنترل شود. ممکن است برای کاهش سطح تری گلیسیرید و کلسترول، داروهایی مانند استاتین، ازتیمیب یا هر دو مورد نیاز باشد. اگر هر یک از این قسمت ها وارد میکروب شد، می توانید به عفونت ادراری مبتلا شوید. اگر در حین رابطه جنسی از روان کننده استفاده می کنید، مطمئن شوید که بر پایه آب باشد.
می توانید مقالات دیگر را در سایت https://www.kasbpluskar.ir بخوانید.

هر سال از هر 2000 نفر یک نفر در ایالات متحده به عفونت کلیه مبتلا می شود عفونت های دستگاه ادراری مسئول نزدیک به 10 میلیون ویزیت مراقبت های بهداشتی در سال است. در پیلونفریت مزمن، درد ممکن است مبهم باشد و تب ممکن است بیاید و برود یا اصلاً رخ ندهد.

به همین دلیل، مهم است که بدانید چه زمانی UTI شما نیز عفونت کلیه است. معاینه رکتال ممکن است در برخی موارد وجود کلیه بزرگ شده، ادم دار و اغلب دردناک را تشخیص دهد. یک کلیه نرم و بی شکل نیز ممکن است شناسایی شود و این یافته نشان دهنده از دست دادن چشمگیر ساختار کلیوی است. حالت دوم اغلب پس از سندرم های همودینامیک یا هیپوولمیک/شوک شدید، که با نارسایی شدید، حاد و کلیوی پیچیده می شود، مشاهده می شود. سنگ های حالب به خصوص نادر هستند و ممکن است عواقب جدی با عفونت صعودی به حالب ملتهب و آسیب دیده داشته باشند که منجر به پیلونفریت و نارسایی کلیه در نهایت هر دو کلیه می شود. پاتوژنز سنگ های ادراری نامشخص است، اما به احتمال زیاد برخی از فرآیندهای متابولیک یا التهابی زمینه ای قبل از ایجاد آنها هستند.

به این "تحلیل ادرار" می گویند. کشت ادرار به ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما می گوید که کدام باکتری وجود دارد. کلیه های شما با حذف مواد زائد و آب اضافی از خون شما ادرار می سازند. ادرار از کلیه های شما از طریق دو لوله نازک به نام حالب حرکت می کند و مثانه را پر می کند. هنگامی که مثانه پر است، فرد از طریق مجرای ادرار ادرار می کند تا از شر مواد زائد خلاص شود. عفونت کلیه همچنین می تواند به دنبال جراحی کلیه یا در نتیجه عفونتی که از قسمتی از بدن شما که مجرای ادراری نیست پخش شود، رخ دهد. در حالی که تمام عفونت های ادراری نیاز به ارزیابی و درمان پزشکی دارند، عفونت کلیه می تواند بسیار جدی باشد و می تواند منجر به عوارض بالقوه شدید شود.

چه مدت بعد از درمان عفونت کلیه احساس بهتری خواهم داشت؟

عفونت های دستگاه ادراری (UTIs) می توانند مجرای ادرار، مثانه یا کلیه ها را هدف قرار دهند. آنها در اثر ورود میکروب ها و تکثیر آنها در دستگاه ادراری ایجاد می شوند. این می تواند E-coli (شایع ترین نوع باکتری منتقل شده بین مقعد و مجرای ادرار) یا میکروارگانیسم هایی مانند مایکوپلاسما یا کلامیدیا باشد که در طول فعالیت جنسی منتقل می شوند. عفونت های کلیه معمولاً بر افرادی که قبلاً عفونت مثانه دارند، زنان و افراد باردار را مبتلا می کند. کاهش عملکرد کلیه را می توان با محدود کردن مقدار پروتئین مصرفی روزانه، اندکی کاهش داد.

رادیو لحظات سالم

افراد برای جبران کاهش پروتئین باید کربوهیدرات کافی مصرف کنند. اگر پروتئین رژیم غذایی به طور قابل توجهی محدود شده است، عاقلانه است که تحت نظر یک متخصص تغذیه باشید تا مطمئن شوید که مقادیر کافی اسیدهای آمینه دریافت می شود. پزشک احتمالاً آنتی بیوتیک تجویز می کند که ممکن است برای یک یا دو هفته به آن نیاز داشته باشید.

با این حال، عفونت های مقاربتی (STIs) مانند کلامیدیا و سوزاک نیز می توانند باعث اورتریت شوند. این به این دلیل است که مجرای ادرار زنانه کوتاهتر از مجرای ادرار مردانه و نزدیکتر به مقعد است. باکتری ها برای ایجاد عفونت مسافت کمتری برای سفر دارند. اگر از طریق پیوندهای موجود در این صفحه خرید کنید، ممکن است کمیسیون کمی کسب کنیم. CRF پیشرونده و غیرقابل برگشت است، به این معنی که پیش آگهی طولانی مدت آن خطرناک است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد