استراتژي‌هاي تعامل با مشتري

مقاله در كليه زمينه هاي شغلي

استراتژي‌هاي تعامل با مشتري

۴۶ بازديد

وقتي محتوايي را ارائه مي‌دهيد كه به مخاطبانتان مرتبط است، مي‌تواند شما را به عنوان يك رهبر فكري و منبع اطلاعاتي قابل اعتماد ايمن كند و احتمال اينكه ديگر تلاش‌هاي بازاريابي شما در بي‌ثباتي از بين برود، كمتر مي‌شود. در عصر خريدار خودگردان، بازاريابي محتوا سه برابر بيشتر از تبليغات جستجوي پولي به دست مي آورد، بنابراين ارزش تلاش بيشتري را دارد. با اجراي يك استراتژي بازاريابي ديجيتال همه‌كانالي، بازاريابان مي‌توانند بينش‌هاي ارزشمندي را در مورد رفتارهاي مخاطب هدف جمع‌آوري كنند و در عين حال راه را به روي روش‌هاي جديد تعامل با مشتري باز كنند.

اين تبليغات همچنين شامل هدف‌گيري مجدد هستند، به اين معني كه بسته به اقدامات مشتريان، ابزارهاي اتوماسيون بازاريابي مي‌توانند تبليغات بين پلتفرمي منحصر به فرد و شخصي ايجاد كنند. در حالي كه رسانه‌هاي اجتماعي، ايميل، تبليغات بنري و ساير ابزارهاي بازاريابي باعث بازديد از وب‌سايت مي‌شوند، ديده شدن سئو از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، زيرا موتورهاي جستجو اصلي‌ترين راه كاربران براي حركت در اينترنت هستند. سئو به طور خودكار مخاطبان شما را به روشي مرتبط و هدفمند افزايش مي دهد - آنها خود را به عنوان فردي كه به محصول يا خدمات شما علاقه مند است معرفي مي كنند. با اين حال، خبر بد اين است كه اكثريت اين شركت هاي ديجيتال بدون استراتژي به بازار مي پردازند. گزارش SmartInsights نشان مي‌دهد كه تنها 35 درصد از بازاريابان ديجيتال داراي يك برنامه بازاريابي ديجيتال هستند كه در استراتژي بازاريابي كلي آنها ادغام شده است. 18 درصد ديگر داراي استراتژي هاي بازاريابي ديجيتال هستند، اما اين استراتژي ها به طور جداگانه وجود دارند - آنها بخشي از استراتژي بازاريابي كلي نيستند.

از ابزارهاي مناسب استفاده كنيد

سپس، بايد به طور مرتب محتوايي را در وبلاگ فروشگاه خود بنويسيد و از تأثيرگذاران در جايگاه خود نام ببريد. مي‌توانيد مقاله‌اي درباره بهترين متخصصان در جايگاه خود، نقل قول‌هايي از يك تأثيرگذار در حوزه كاري خود، يا مقالات ديگري كه به فردي با طرفداران زيادي اشاره مي‌كند، ايجاد كنيد. برخي افراد آن را با مخاطبان خود به اشتراك مي گذارند (اما اگر كسي اين كار را نكرد، توهين نشويد). بازاريابي محتوا بخش رو به رشدي است كه بر ايجاد محتواي مرتبط، جالب و ارزشمند تمركز دارد كه مخاطبان را جذب كرده و آنها را به مشتري تبديل مي كند.

اين پلتفرم‌ها ثابت كرده‌اند كه ابزارهاي بازاريابي عالي هستند زيرا توانايي آموزش مشتريان در مورد محصولات، شخصي‌سازي تجربيات مصرف‌كننده در رسانه‌هاي اجتماعي و تعامل با مخاطبان را دارند به نحوي كه قبلاً ممكن نبود. بازاريابان براي توسعه تبليغات هدفمند و پست‌هاي به موقع كه تعامل رسانه‌هاي اجتماعي با برندها را افزايش مي‌دهند و درآمد را افزايش مي‌دهند، به تجزيه و تحليل‌هاي فراواني متكي هستند. در سطح بالا، بازاريابي ديجيتال به تبليغاتي اطلاق مي شود كه از طريق كانال هاي ديجيتالي مانند موتورهاي جستجو، وب سايت ها، رسانه هاي اجتماعي، ايميل و برنامه هاي تلفن همراه ارائه مي شود. با استفاده از اين كانال هاي رسانه آنلاين، بازاريابي ديجيتال روشي است كه شركت ها از طريق آن كالاها، خدمات و برندها را تاييد مي كنند. به عنوان مثال، بينش‌هاي بازاريابي Think with Google دريافتند كه 48٪ از مشتريان سؤالات خود را از موتورهاي جستجو شروع مي كنند، در حالي كه 33٪ به وب سايت هاي مارك و 26٪ در برنامه هاي تلفن همراه جستجو مي كنند. راجرز گفت، حتي با ظهور رسانه هاي اجتماعي، برنامه هاي كاربردي تلفن همراه و ساير كانال ها، ايميل هنوز يكي از موثرترين تكنيك هاي بازاريابي است.

بر اساس گزارش Invesp، شركت‌هايي كه استراتژي‌هاي تعامل با مشتري همه‌كانالي قوي دارند، در مقايسه با شركت‌هايي با برنامه‌هاي چند كاناله ضعيف كه نرخ حفظ آن‌ها تنها ۳۳ درصد است، به طور متوسط ​​۸۹ درصد از مشتريان خود را حفظ مي‌كنند. وظايف معمولي شامل پيش‌بيني روندهاي بازاريابي و فروش، جمع‌آوري داده‌ها در مورد رقبا، اندازه‌گيري اثربخشي كمپين‌هاي بازاريابي و ارائه نتايج به مديران اجرايي است. اين عنوان شغلي يكي از سريع ترين عناوين در حال رشد در بازاريابي است، اگر نه، يك تجارت به عنوان يك كل.

اين مي تواند بخشي از يك استراتژي بازاريابي محتوا باشد، ارزشي براي مصرف كنندگان فراهم كند و در طول زمان مخاطب را به مشتري تبديل كند. اين رويكرد بازاريابي استراتژيك بر ايجاد و توزيع اطلاعات مربوط به نيازهاي مشتريان احتمالي به منظور جذب كساني كه به بهترين وجه با محصول يا خدمات شما همسو هستند - و احتمالاً خريد مي كنند - متمركز است. بازاريابي محتوا يك جزء مهم براي يك استراتژي كلي رشد ورودي است، اما ساير روش‌هاي بازاريابي را براي به حداكثر رساندن ارزش محتوا يكپارچه نمي‌كند. اگر به تازگي فروشگاه آنلاين خود را راه اندازي كرده ايد و نياز به افزايش ترافيك داريد، وبلاگ نويسي تأثيرگذار يكي از مؤثرترين نكات بازاريابي است. ابتدا بايد مطمئن شويد كه اشتراك وبلاگي در فروشگاه آنلاين خود داريد تا افراد بتوانند براي دريافت به روز رساني ثبت نام كنند. خوشبختانه، انجام اين كار با استفاده از برنامه ها يا افزونه ها براي اكثر CMS ها بسيار آسان است.

يك طرح جامع

بازاريابان به اين شكل از محتوا روي مي آورند زيرا باعث افزايش ترافيك SEO و افزايش كميت و كيفيت مشتريان مي شود. اين شركت بطري ها و قوطي هاي نمادين خود را با نام هاي محبوب براي ايجاد پيوند قوي تر با مشتريان برچسب گذاري كرد. اين آزمايش چنان موفقيت چشمگيري در استراليا داشت كه در نهايت در بيش از 75 كشور در سراسر جهان اجرا شد. نمونه بارز بازاريابي محتوا هوشمندانه، استفاده مسخره، بي‌پرده و «خودآگاه» استيك ام از رسانه‌هاي اجتماعي است. بازاريابي وابسته از محبوبيت روزافزون كارشناسان صنعت و تأثيرگذاران رسانه هاي اجتماعي استفاده مي كند.

در كار با اين تأثيرگذاران شخص ثالث، سازمان شما براي تبليغ محصولات يا خدمات شما براي جبران خسارت همكاري خواهد كرد. در همكاري، اينفلوئنسرها مخاطبان خود را با پست‌ها، وبلاگ‌ها يا ويديوها درگير مي‌كنند تا كسب‌وكار بيشتري را براي سازمان شما ايجاد كنند و سرنخ‌هاي جديدي ايجاد كنند. به گفته Marketo، يك شركت اتوماسيون بازاريابي، با گذشت زمان، بازاريابان يك كتابخانه از محتوا (متن، ويدئو، پادكست و غيره) ايجاد مي كنند كه همچنان كاربران را از طريق موتورهاي جستجو به سايت مي آورد. اين كتابخانه محتوا همچنين به ارتقاء دانش برند شما كمك مي كند و نمايه شما را به عنوان منبعي براي اطلاعات افزايش مي دهد. و اگر كاربران براي كسب اطلاعات از سايت شما بازديد مي كنند، در حالت ايده آل شما را به عنوان يك مرجع در زمان خريد به ياد خواهند آورد.

در حالي كه بازاريابي ديجيتال امروزي سيستم عظيمي از كانال‌ها است كه بازارياب‌ها بايد به سادگي برندهاي خود را به آن وارد كنند، تبليغات آنلاين بسيار پيچيده‌تر از كانال‌ها به تنهايي است. براي دستيابي به پتانسيل واقعي بازاريابي ديجيتال، بازاريابان بايد در دنياي گسترده و پيچيده امروزي بين كانالي كاوش كنند تا استراتژي هايي را كشف كنند كه از طريق بازاريابي تعاملي تأثير مي گذارد.
لطفاً جهت كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره فروش به سايت ما مراجعه نماييد
بازاريابي تعاملي روشي براي ايجاد تعاملات معنادار با مشتريان بالقوه و بازگشتي بر اساس داده هايي است كه در طول زمان جمع آوري مي كنيد. با درگير كردن مشتريان در يك چشم انداز ديجيتال، آگاهي از برند ايجاد مي كنيد، خود را به عنوان يك رهبر فكري صنعت معرفي مي كنيد، و زماني كه مشتري آماده خريد است، كسب و كار خود را در خط مقدم قرار مي دهيد. درباره روندهاي كليدي بياموزيد و استراتژي بازاريابي ديجيتال خود را براي بهينه سازي تبليغات از طريق كانال هاي آنلاين مانند موتورهاي جستجو، وب سايت ها، رسانه هاي اجتماعي، ايميل و برنامه هاي تلفن همراه بسازيد.

Pamela Bourgault، متخصص بازاريابي ديجيتال در بازاريابي ديجيتال و پلت فرم گزارش رسانه هاي اجتماعي DashThis، گفت DashThis استراتژي محتواي خود را با اجازه دادن به مشتريان براي مشاركت در وبلاگ خود افزايش داده است. بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي بر ارائه محتوايي به كاربران تمركز دارد كه آن‌ها آن را ارزشمند مي‌دانند و مي‌خواهند در شبكه‌هاي اجتماعي خود به اشتراك بگذارند، كه در نتيجه ديد و ترافيك افزايش مي‌يابد. بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي بر ارائه محتوايي به كاربراني تمركز دارد كه آن‌ها آن‌ها را ارزشمند مي‌دانند و مي‌خواهند در شبكه‌هاي اجتماعي خود به اشتراك بگذارند، كه منجر به افزايش ديد و ترافيك وب‌سايت مي‌شود.

اين نوع بازاريابي ديجيتال بر روي دستيابي به مخاطبان هدف شما در تلفن هوشمند يا تبلت آنها متمركز است. بازاريابي موبايلي از طريق پيام‌هاي متني، رسانه‌هاي اجتماعي، وب‌سايت‌ها، ايميل و اپليكيشن‌هاي تلفن همراه به افراد دسترسي پيدا مي‌كند. بازاريابان مي توانند پيشنهادات يا محتواي ويژه را متناسب با يك مكان يا زمان جغرافيايي تنظيم كنند، مانند زماني كه مشتري وارد فروشگاه مي شود يا وارد يك رويداد مي شود.
جهت كسب اطلاعات بيشتر از سايت آكام آتا بازديد نماييد
جستجوي پولي يا تبليغات پرداخت به ازاي كليك، معمولاً به نتيجه حمايت شده در بالا يا كنار صفحه نتايج موتور جستجو اشاره دارد. اين تبليغات براي هر كليك از شما هزينه دريافت مي كنند و مي توان آنها را طوري تنظيم كرد كه هنگام وارد كردن عبارات جستجوي خاص ظاهر شوند، بنابراين تبليغات شما براي مخاطباني كه به دنبال چيزي خاص هستند، هدف قرار مي گيرند. اين تبليغات مي توانند بسيار مؤثر باشند، زيرا بر داده هاي جمع آوري شده از رفتار آنلاين افراد متكي هستند و براي افزايش ترافيك وب سايت با ارائه تبليغات مرتبط به افراد مناسب در زمان مناسب استفاده مي شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد