آشنایی با مهارت های مشاوران و روانشناسان

مقاله در كليه زمينه هاي شغلي

آشنایی با مهارت های مشاوران و روانشناسان

۳۷ بازديد

 

در کالج معلمان شما با اساتیدی که کارشان حرفه مشاوره را شکل داده است، مطالعه خواهید کرد. با کمک یک مشاور دانشکده، دانشجویان در دوره های مورد نیاز و انتخابی مرتبط با نیازها و اهداف شغلی خود ثبت نام می کنند. فارغ التحصیلان بسته به حوزه های مورد علاقه و سطح آموزش خود در کالج ها، مراکز آموزش بزرگسالان، بیمارستان ها، کلینیک ها، مراکز بهداشتی، و سازمان های دولتی و اجتماعی استخدام شده اند.

رفتارهای اخلاقی استاندارد بر "عدم آسیب" و پیشگیری از آسیب متمرکز است. یک دستورالعمل عالی برای پیروی، اصول اخلاقی روانشناسان و منشور رفتار است.[72] این کد انتظاراتی را که روانشناسان باید برآورده کنند فهرست می کند و بخش هایی از کد را به طور کامل روشن می کند. روانشناسی مطالعه کنید و بسیاری از نظریه های ارزیابی و تشخیص را پوشش خواهید داد. شما مهارت های مشاوره را نیز یاد خواهید گرفت، اما تمرکز بر جنبه های فنی رویکردهای مختلف درمانی است.

آیا یک روانشناس مشاوره مانند یک درمانگر است؟

این تأکید بر پتانسیل انسانی تأثیری قوی در روان شناسی مشاوره باقی می ماند، که به عنوان یک حرفه بر تفاوت های فردی در رشد عادی و روش های تشویق رشد و غلبه بر موانع در محیط تمرکز می کند. روانشناسان مشاوره همچنین در خط مقدم مسائل چندفرهنگی در مشاوره و توسعه بوده اند. روش هایی که در آن اقلیت های نژادی/قومی با محیط فرهنگی اکثریت سازگار می شوند، یکی دیگر از تأکیدات عمده در روان شناسی مشاوره است. روانشناسان مشاوره تئوری ها و معیارهای متعددی را برای توسعه هویت نژادی/قومی ایجاد کرده اند و استانداردهایی را برای شایستگی های چندفرهنگی در مشاوره و تحقیق ایجاد کرده اند تا تأثیر وضعیت اقلیت-اکثریت را بر رفتار و سازگاری ارزیابی کنند.

آنها تمایلی به انجام تشخیص یا ارزیابی ندارند، اما با افرادی که علائم بیماری روانی خفیف تا متوسط دارند، مقابله خواهند کرد. شما روانشناسانی را خواهید یافت که با شرکت ها برای بهبود فرهنگ محیط کار، در مدارس برای کودکان و جوانان، و با ورزشکاران برای افزایش عملکرد کار می کنند. مشاوران اغلب در داخل برای غیرانتفاعی، ادارات دولتی و خدمات خط کمک کار می کنند. این به طور خاص، اما نه منحصراً بر توسعه هنجاری طول عمر، با تأکید ویژه بر پیشگیری و آموزش و همچنین بهبود، تمرکز دارد و به افراد و همچنین سیستم ها یا زمینه هایی که در آن کار می کنند، می پردازد. همه گیری مداوم باعث شده است که مشاوران شغلی بسیاری از برنامه های فعلی خود را با مشتریان خود تنظیم کنند.

شما دو نفر باید به عنوان یک تیم با هم کار کنید تا بهترین نتیجه را از درمان خود ببرید. روانپزشک یک پزشک پزشکی (MD یا DO) است که در پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های روانی تخصص دارد. دوره آموزشی روانپزشک با چهار سال تحصیل در دانشکده پزشکی شروع می شود و پس از یک سال کارآموزی و حداقل سه سال آموزش تخصصی به عنوان رزیدنت روانپزشکی ادامه می یابد. روانپزشک آموزش دیده است تا مشکلات سلامت روان را از سایر بیماری های زمینه ای که ممکن است با علائم روانپزشکی بروز می کند متمایز کند. آنها همچنین اثرات بیماری روانی را بر سایر شرایط فیزیکی (مانند مشکلات قلبی یا فشار خون بالا) و اثرات داروها بر بدن (مانند وزن، قند خون، فشار خون، خواب، و کلیه یا کبد) کنترل می کنند. عملکرد).

پس از اتمام دوره تحصیلات تکمیلی، یک روانشناس بالینی یک دوره کارآموزی را که دو تا سه سال طول می کشد به پایان می رساند و آموزش های بیشتری را در زمینه روش های درمانی، نظریه روانشناختی و رفتار درمانی ارائه می دهد. روانشناسی مشاوره شامل مطالعه و تمرین آموزش مشاور و نظارت مشاور است. به عنوان محقق، روانشناسان مشاور ممکن است بررسی کنند که چه چیزی آموزش و نظارت را مؤثر می کند.

آنها باید در مراحل اولیه روابط حرفه ای با مشتری اعتماد کنند. در کار خود، روانشناسان مشاوره باید به مدیریت انتظارات و اعتماد مشتری بدون ارائه راه حل های آسان برای مسائل پیچیده کمک کنند. علاوه بر درک اصول و شیوه های روانشناسی، مشاغل روانشناسی مشاوره به مهارت های ارتباطی عالی نیاز دارند.
جهت دسترسی به مقالات بیشتر، به این وبگاه https://www.m-kavoosi.ir سر بزنید.

بله، اگر فکر می کنید که شخص دیگری به کمک نیاز دارد یا خودتان به دلیل مشکلات روانی یکی از دانش آموزان خود در رنج هستید، لطفاً با ما تماس بگیرید. جلسات مشاوره فردی را می توان بین ساعت 8 صبح تا 4 بعد از ظهر برنامه ریزی کرد. اگر یک بحران روانی حاد را تجربه می کنید، می توانید در هر زمانی از روز به خدمات روانپزشکی اجتماعی (SPD) مناطق برلین، خدمات بحران برلین (Berliner Krisendienst) یا مرکز اورژانس کلینیک روانپزشکی محلی خود مراجعه کنید. یا شب برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طرح اضطراری به صفحات وب مشاوره روانشناسی مراجعه کنید. برای گرفتن وقت با تیم مشاوره در مشاوره روانشناسی لطفا به جیمیل پیام دهید.

خدمات ما

روانشناسان درک و ظرفیت لازم برای مشارکت در مداخلات، ارزیابی، پیشگیری، آموزش و تحقیقات مبتنی بر شواهد و فرهنگی دارند. روان درمانی طولانی مدت تر از مشاوره است و بر طیف وسیع تری از مسائل تمرکز دارد. اصل اساسی این است که الگوهای تفکر و رفتار یک فرد بر نحوه تعامل آن شخص با جهان تأثیر می گذارد. به عنوان یک پزشک، یک روانپزشک مجوز نوشتن نسخه را دارد. بسیاری از اختلالات روانی - مانند افسردگی، اضطراب، ADHD یا اختلال دوقطبی - را می توان به طور موثر با داروهای خاص درمان کرد.

مشاوره برای افرادی که مشکلاتی دارند که نمی توانند از پس آن برآیند، نمی توانند کنترل کنند یا فقط نمی دانند چگونه با آن ها مشکل ساز شوند، برای کمک گرفتن از یک مشاور آموزش دیده یا حرفه ای، روشی موثر است. شخصی به این دلیل به مشاور مراجعه می کند که نمی تواند پاسخ یک مشکل را پیدا کند. یک مشاور فعالانه به مشکل (ها) گوش می دهد و سؤالات کاوشگری می پرسد تا به سطح عمیق تری از آنچه واقعاً در حال وقوع است، دست یابد.

برای افزایش احساسات مثبت در زندگی

طول دوره تکمیل برنامه برای دانشجویان پاره وقت با تعداد امتیازهایی که در هر ترم ثبت نام می کنند متفاوت است. برنامه، اولویت اول ما تربیت تمرین کنندگان دلسوز، اخلاقی و مؤثر است -- با این حال، در کالج معلمان، شما این فرصت را دارید که در چارچوب بورس تحصیلی درجه یک، آمادگی پزشکان درجه یک را دریافت کنید. دانشکده ما شامل محققانی است که کارشان حرفه مشاوره را شکل داده است، و هر دانشکده تیم های تحقیقاتی مستمری دارد که دانشجویان در هر سطح آموزشی می توانند برای آنها درخواست دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علایق پژوهشی دانشکده ما، لطفاً به صفحات فردی آنها در وب سایت TC مراجعه کنید. این رویکرد به درمان مبتنی بر این ایده است که افراد قادر به انتخاب منطقی و توسعه حداکثر پتانسیل خود هستند. این رویکرد به درمان اغلب مشتری محور است،
در صورت تمایل به مطالعه مقالات دیگر بر روی لینک سایت https://www.barad-back.ir کلیک نمایید.

مشاغل روانشناسی مشاوره برای افرادی که صبور هستند، درک می کنند و از کمک به دیگران برای حل مشکلات و توسعه مهارت های مقابله ای سالم لذت می برند، مناسب است. دوره دکترا معمولاً 3 تا 5 سال طول می کشد، از جمله پایان نامه دکترا و کارآموزی در سال آخر. در دوره کارآموزی، شما به طور مستقل با بیماران کار خواهید کرد، البته همیشه تحت نظارت یک روانشناس مشاوره دارای مجوز. ما از کلمات مشاوره و درمان به جای یکدیگر استفاده خواهیم کرد. انواع مختلفی از مشاوره وجود دارد مانند مشاوره شغلی، مشاوره خودکشی، مشاوره خانواده، یا مشاوره بدهی، و غیره. همچنین انواع مختلفی از درمان های فیزیوتراپی، روان درمانی، رن درمانی وجود دارد.

نظارت همچنین می تواند بین پزشکان دارای مجوز به عنوان راهی برای بهبود کیفیت کار و شایستگی پزشکان با انواع مختلف مراجعین مشاوره رخ دهد. در مشاوره سلامت روان دانش آموزان را برای انجام مشاوره سلامت روان آماده می کند. مشاور روانشناسی یک متخصص سلامت روان است که دارای مدرک کارشناسی ارشد (MA) در روانشناسی، مشاوره یا یک رشته مرتبط است. برای دریافت مجوز، مشاور حرفه ای همچنین به دو سال سابقه کار با یک متخصص بهداشت روان واجد شرایط پس از تحصیلات تکمیلی نیاز دارد. یک مشاور سلامت روان واجد شرایط ارزیابی و درمان مشکلات روانی با ارائه مشاوره یا روان درمانی است. دریابید که برای تبدیل شدن به یک روانشناس مشاوره چه چیزی لازم است

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد